Friday, October 28, 2011


Har varit på några anställningsintervjuer och ska på en nästa vecka också. Igår var jag ju i Malmö och nu på morgonen fick jag ett samtal att jag fått jobbet. Nu blir det ett litet dilemma. Det kändes helt ok när jag var där, verkade vara en bra stämning, men det kan man kanske inte avgöra på en timme. Dom vill att jag börjar snabbt, alltså bör jag redan idag prata med IKEA om hur snabbt dom kan släppa mej. Vi skulle ju få reda på om någon vecka hur det blir i fortsättningen på IKEA, men eftersom jag varit där så kort tid tror jag inte jag ligger så bra till när dom ska bestämma vilka som ska få fortsätta. "Problemet" är att jag är kallad på en intervju om ett jobb nästa vecka som jag kanske är lite mer intresserad av, men där kanske är många dom ska träffa.... hmmmm... vet inte riktigt hur jag ska göra. Och idag skulle jag köpa ett nytt månadskort för att pendla till Älmhult. Får nog köra bil idag, prata med min närmaste chef, fundera över helgen. Men allt talar ju för att jag bör tacka ja till det i Malmö och det är ju väldigt skönt att slippa bli arbetslös. Det kändes så väldigt positivt igår att åka till Malmö, jag kan åka på samma tåg hela tiden, slipper gå av och byta i Hässleholm, jag älskar att komma till en större stad, vi skrattade en hel del på anställningsintervjun... ja.... vi får se hur det går det hela.

2 comments:

Renée said...

Jobbigt när allt verkar köra ihop sig... Gör som ditt hjärta säger! Jag ger dig en lyckospark!KRAM!

ime said...

Tack Renée!
Kram