Wednesday, March 28, 2012


Har haft värsta migränanfallet på länge. Kände så smått av det i måndags och på natten till tisdagen fick jag ta medicin, fick ta medicin igen på dagen igår, det var verkligen en jobbig dag. Sov bort det mest men vacklade upp ibland.
Ska inte fortsätta i Höör. Känns trist men nog det bästa. Det är skillnad att jobba på spa och på salong, vi jobbar väldigt olika, kunderna upplevde, enligt ägaren, att jag stressade igenom behandlingarna, det känns ju inte roligt att höra. Men jag tror för min egen skull att detta är det bästa. Min kropp hade inte klarat det, t ex var sängen där man masserar och vaxar inte höj- och sänkbar. Efter en vaxning på halva ben kändes det som min rygg skulle gå av, tänk då att komma och ha massor av vaxningar en dag, jag hade inte klarat det. Tjänsten var också från början på 60%, men sänktes till 50 för att sen plötsligt vara en vanlig timanställning. Dagar kunde strykas rätt av, jobbade jag en måndag som plötsligt var en helgdag ströks dagen, och det går inte att försörja sej under såna omständigheter. Trist men sant. Då får man vara gift eller samboende med en man med hög lön eller vara ung och bo hemma. Konstigt att det kan vara så i arbetslivet år 2012. Men nu har jag fått prova på detta, jag blir inte knäckt så lätt, det finns andra jobb som är bättre.

No comments: