Monday, September 14, 2015

Måndag

Jag har ställt mig i bostadskö i Stockholm! Läste nämligen en artikel om en kvinna som fått ett seniorboende nära Odenplan, senior räknas man från 55. Så det är ju inte så himla många år dit faktiskt. Snittiden för att få ett seniorboende är ca 8 år. Det är ju helt vanliga lägenheter men man ska alltså vara minst 55 år för att få bo där. Skulle jag flytta upp så är det nog inte aktuellt förrän jag är pensionär och ställer jag mig i kö nu så borde jag kunna få en lägenhet då. Känns helt overkligt att tänka så många år framåt, jag jobbar ju på att försöka leva i nuet men det är inte fel att planera.
Idag jobbade jag till stängning, känner mig bättre igen. När jag kom ut från jobbet kvart över sju hade det börjat skymma, hjälp vad snabbt hösten har kommit.

No comments: