Tuesday, September 29, 2015

Tisdag

Min sista lediga dag innan jag åker på måndag. Har tvättat nu på förmiddagen, det blir sommarkläder med till Japan, har kollat vädret och det ser ut att bli sådär 25 grader. Så det är ju skönt. Ska gå upp på stan och göra lite ärenden. Har jag glömt något har jag ju många dagar på mig, jag jobbar inte hela dagar resten av veckan. Igår jobbade jag från halv tio till tio över sju, den nya tjejen var med hela dagen. Alla är vi olika och man måste ge människor en chans, jag vill inte alls vara elak. Men jag förundras över mina egna barn, med dom kan jag prata om ALLT, alltså saker som händer i samhället. Jag är själv samhällsintresserad och hyfsat allmänbildad inbillar jag mig i alla fall. Och man måste inte vara allmänbildad för att jobba med mig, men jag kan bli så förvånad över vad en del ungdomar säger, alltså att man inte har någon koll alls vad som händer omkring oss. Man är absolut ingen dålig människa för det, men jag förundras över hur man lever!? Ser man aldrig på nyheter eller läser några tidningar eller på nätet? Är man bara på facebook och instagram och allt annat som jag inte känner till!?

No comments: