Tuesday, September 15, 2015

Tisdag

Vilken konstig dag jag haft. Skulle börjat kl 13 men hade tvättstugan mellan 8 och 12. Fick sms av L, min chef, om jag kunde öppna för det var strömavbrott i Hässleholm så tågen gick inte. Jag hade läst om det så jag var lite beredd, gick in för att öppna och när hon dök upp gick jag hem för att fortsätta tvätta. Blev ju inte helt klar tills jag skulle gå dit igen. L undrade om jag kunde ta stängningen också, tågen kom visserligen igång, men jag stannade alltså. Just nu känns det som jag stänger jämt. Idag fick jag också reda på att hon sagt upp sig, så trist, jag gillar henne jättemycket. Hon har fått annat jobb, hon trivs ju ihop med oss men pendlingen och allt strul i början har gjort att hon tröttnat. Så nu blir det ny chef - igen. Jag och T har ju blivit fastanställda, det är ju skönt för jag trivs ändå. Jag tycker det är roligt det jag gör och det är så himla skönt att kunna gå till jobbet.
Nu har jag planerat för två dagars ledigt och det vill jag helst vara. Imorgon ska jag åka till Sölvesborg och klippa mig.

No comments: