Wednesday, October 14, 2015

Hemma

Så är jag då hemma igen efter den korta och intensiva tiden i Japan. Det känns helt surrealistiskt, nu när jag är i min lägenhet hemma igen, har jag upplevt allt det här? Detta fantastiska lilla sagoland som gör att det känns nästan deprimerande att vara tillbaka i Sverige. Jag ska skriva mer ingående om varje dag och vad jag gjort, köpte en anteckningsbok nämligen för jag var rädd för glömma allt jag gjort, att allt skulle flyta ihop till en nästan overklig dröm. För så känns det. Som en dröm att få uppleva ett litet land på andra sidan jordklotet som gjort ett så stort intryck på mig, jag förstår att J trivs så bra. Hade jag kunnat språket och haft möjlighet att bo där hade jag inte tvekat en sekund. Och jag är grymt imponerad av honom, han pratar japanska väldigt bra och det sa flera japaner till mig. Han har fått så mycket beröm av människor jag träffat. Och detta hade naturligtvis inte blivit en sådan här fantastisk upplevelse utan allt J visat mig. Mer kommer! Men det var lite av en chock att komma hem igår, måste bara nämna det. Tänk att det skulle räcka med drygt en vecka för att se sitt eget land med andra ögon när man kommer hem. Mer om det!

No comments: