Saturday, October 17, 2015

Min Japan-resa del 5

Vi bestämde oss för att åka till Nara, ca 45 minuters tågresa från Kyoto. Orten är känd bl a för sina tama rådjur. Vi gick mot parken där de finns, ett stort område. Man kan köpa någon typ av kex att mata dom med och pengarna de får in för kexen går till skötseln av rådjuren. Det började lite försiktigt med något rådjur, men plötsligt nafsade en i min blus... vi gick vidare, jag köpte kex och det samlades några stycken kring mig för att plötsligt bli fler och fler och till sist tyckte ett rådjur att det inte gick snabbt nog att få mat för han bet mig i magen!!! J fotade och när vi tittar på fotona ser vi att han fått med när rådjuret bet mig, precis när han öppnar munnen och ska grabba tag i min mage för jag ser lugn ut på fotot, sekunden efter skrek jag till för det kändes faktiskt. Herregud vad vi skrattade när vi såg fotot, vi skrattade hela veckan åt det. Tydligen var det inte bara vi som tyckte det var roligt, J visade fotot för arbetskamrater till honom som vi träffade senare i veckan och dom skrattade lika mycket!! Jag tog också ett foto på J när han satt ner och ett litet rådjur syntes bakom. När vi tittade närmare på fotot så gjorde rådjuren värsta grimasen, så det var inga små söta rådjur inte!!

No comments: