Sunday, October 04, 2015

Söndag - en dag kvar

Sätter in en bild på Osaka, Japans tredje största stad, staden jag landar i och sen flyger hem ifrån, men som jag faktiskt inte ska besöka mer än det. När jag kommer fram ska jag gå till ett taxibolag där J bokat plats till mig för resa till Kyoto. För att vara säker på att jag inte irrar bort mig på flygplatsen har han skickat en karta till mig!? Han har lämnat sitt telefonnummer till mig säkert fem gånger och jag ska ringa om det är problem. Jag tycker det är lite roligt, jag är hans mamma och har levt 25 år längre men han tror inte jag ska klara av att ta mig till rätt ställe på flygplatsen. S tror också jag ska irra bort mig, jag undrar om dom är oroliga att dom aldrig mer ska få se mig? Att man ska hitta ett skelett om ett antal år som föreställer mig!?
Det har gått bra att jobba idag, tiden bara sprang iväg, jag hade jättemycket att göra med att hänga om och göra fint. Efter jag jobbat klart åkte jag till Max och tog en hamburgare, sen köpte jag lite saker, bl a lite saker som J önskat sig att jag ska ta med. Sen hämtade jag ner min nya fina resväska från vinden och har nu packat, den är alldeles lagom stor, verkar som jag ska få plats med allt utan problem, även en stor kasse full med choklad, godis, snus, kryddor från J:s pappa, från S och E och från mig också. Bytte sen till en annan väska som jag ska ha som handbagage, allt har gått så himla smidigt och bra och jag är helt cool. Hahaha.... undrar om jag är det imorgon också. Ska bli så himla himla roligt. Och nu blir det nog tyst ett tag här på bloggen. Desto mer att berätta när jag kommer hem.

No comments: