Wednesday, January 09, 2019

Onsdag

Iskalla vindar idag, på mobilen kan man läsa hur kallt det känns och det visade 6 minusgrader. Brrrrr.
Jag får så roliga filmer på Dante. Det händer mycket i hans utveckling. Han har börjat få smakportioner och gör såna underbara miner när han får i sig maten. Ikväll fick jag en film när han badade. S skickade först en instruktionsfilm från 1177 hur man kan göra när man badar sitt barn, hur man ska hålla dom i badbaljan och hälla lite vatten på dom. Sen skickade hon en film hur det går till när Dante badar och då fick jag se en vild liten bebis hoppa jämfota i badbaljan och tjuta av glädje. Jag skrattar lika mycket varje gång jag tittar på den. Han har sån otrolig energi och det hade S också som liten. Hon prövade mina nerver hela tiden med att klättra upp på köksbord, fönsterkarmar och hoppa mellan soffor.... något säger mig att Dante kommer att göra liknande saker.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Hahaha, jag sitter här och skrattar jag också vid tanken på en hoppande liten Dante :D Instruktionsfilmer och goda råd på BB är nog bra men verkligheten är ofta lite annorlunda. Det är väl tur det så att livet blir lite spännande :)
Kram

ime said...

Ja det var en enorm kontrast att se en studsande Dante efter den lugna instruktionsfilmen 😀 ska bli så roligt att få träffa honom om två veckor.
Kram

znogge said...

Så mysigt att få filmer på en badande Dante! Jag kan tänka mig att verkligheten var något helt annat än en instruktionsfilm :D Jag vet ju hur lilla S far fram...

Kram

ime said...

Ja det är härligt med dom små och alla deras upptåg!
Kram