Sunday, January 20, 2019

Söndag

Tog bussen till köpcentrat utanför stan, köpte en bukett tulpaner och gav lilla T med lyckönskningar till nya jobbet. Träffade den nye bc:n som slutar snart, hon verkar sympatisk. Tackar återigen min lyckliga stjärna att jag inte är kvar där. Det blir den femte chefen dom söker på mindre än fyra år. Jag köpte en poncho, jättefin som jag tittade på när jag jobbade där, då kostade den 500 kr, nu gick den på 129. Bra köp.
Sen tog jag en fika, en latte och liten kaka innan jag tog bussen tillbaka.
Innan ringde dom och frågade om jag kunde jobba idag, stolt att jag tackade nej. Jag hade ju planerat att åka och träffa T och kände att det blev stressigt, annars är det ju bra betalt att gå in några timmar en söndag men nej, jag kan inte säga ja varje gång. Nu har jag tre dagars jobb och sen fem dagars ledigt.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Bra att du sa nej till extratimmarna så att du slapp stressa resten av dagen. Det blev ju en trevlig dag och ett fint fynd är alltid kul att göra :) Nu är det inte långt kvar tills du får en skön ledighet och förhoppningsvis träffa din lilla Dante :D
Kram

ime said...

Ja det kändes bra att prioritera mig själv och inte ändra planerna för dagen.
Ja bara 4 dagar tills jag får träffa Dante ❤
Kram

znogge said...

Klart att du ska prioritera dig själv och värna ledigheten! Grattis till ponchon, det kan man kalla ett fynd.

Kram

ime said...

Ja jag ställer upp ofta men borde öva på att säga nej också!
Tack, ponchon kan nog komma till användning, ser ut att bli kyliga dagar.
Kram