Saturday, June 12, 2010


Igår var det S:s stora dag. Studentdagen. Den började med champagnefrukost för hela klassen hemma hos oss. Senare drog dom iväg och jag fick förbereda det sista hemma. Kändes rätt lugnt ändå, stressen kom när jag skulle ner på stan och hämta blommor, tårtor och smörgåstårtor, det var fler än jag som passade på att göra det. Köpte en varsin ros som jag senare hängde på S:s kompisar M och C. Lite över två dök G och S upp här hemma och en halvtimme senare traskade vi alla bort ihop med J till skolgården där det redan var massor av folk. Senare slöt nästan resten av "släkten" upp. S kom utspringandes alldeles alldeles lycklig, fick massor av blommor, mjukisdjur och kramar. Alla i hennes klass skulle sen åka på ett flak den klassiska rundan på stan. Det är så mycket glädje såna här dagar och man rycks med och bara älskar allt. Känns som ens egen studentdag bara var för något år sen, man minns verkligen känslan. Väl hemma hos oss blev det en trevlig och lyckad kväll och alla var glada för Sofias skull, vi skålade friskt och applåderade när hennes betyg blev offentliga.... nog för jag vet att min dotter är ambitiös och duktig, men att hon hade BÄST betyg av alla som tog studenten gjorde mej helt mållös. Gud vad duktigt kämpat och med tanke på att hon även dansat flera kvällar i veckan och haft egna barngrupper och ÄNDÅ presterat så här är helt fantastiskt. Hon fick också stipendium, 2000 kronor och hennes bästa kompis i klassen var nästbäst av alla coh fick 1000 kronor. Så grymma är dom!
Idag har det varit en dag i trötthetens tecken, jag sov extremt dåligt på natten innan. Vi röjde en del hemma, är långt ifrån klara, sen körde vi J ut till en kompis på Lister och jag och S åkte och köpte blomma till mamma som fyllde år igår och till pappas grav. S köpte också en fin ram på Bromölla Möbelaffär. Vi åkte till Kristianstad och hälsade på mamma. Åkte sen vidare in till stan och tittade på Borett och allt S kan köpa för sina presentkort hon fick igår. Tog en sväng till min lägenhet, kollade in förråden, det på vinden är stort och bra, där kan jag få plats med mycket. Vi åkte vidare till pappas grav och satte rosor. Sen hem för lite vila innan vi kollat på fotboll ikväll.

No comments: