Wednesday, June 16, 2010


Vilken händelserik dag. Åkte till Kristianstad i förmiddags för att jag skulle få min massage. S var med i Krstd. Vi ordnade med tack-kort efter hennes student. Var på Borett och handlade lite, jag köpte en badrumsmatta för mitt presentkort som jag fick av mina unionen-kollegor. När vi går på stan ser jag min moster R som jag inte träffat på hur länge som helst. Jag fick fram och hälsade på henne och hon blev så glad!!! Hon fyller snart 86 år och är förvånansvärt pigg. Hon blev så glad av att få träffa S också. Vi pratade en bra stund och jag lovade att hälsa på henne när jag flyttat till Kristianstad. S tyckte också det var väldigt roligt att träffa henne. Senare åt vi lunch på Duvanders och satt ute i det härliga vädret. När vi var nästan klara, vi skulle åka till min lägenhet och titta till den, så ringde dom från Brösarp och ville att jag skulle jobba idag. Vi pratade lite grann om det i måndags men eftersom jag inget hört trodde jag inte att det blev något, så vi åkte dit. Först åkte vi till Brösarps backar och satt lite, där var en hel busslast med människor. Sen gick S till ett litet kafé och jag körde till spa:et. Då visade det sej att det var hela den busslasten som skulle ha konferens på Gästis och vara på spa, jag fick två ansiktsbehandlingar och en pedikyr. Ansiktsbehandlingar är det roligaste jag vet. Så det kändes bara bra. Där är så otroligt vackert också, både i naturen och på spa:et. Vid halv åtta körde vi hem, vi beställde ekologisk pizza och nu kvart över nio har vi ätit klart. Så det blev en lång och händelserik dag.

No comments: