Wednesday, June 23, 2010


Lite sol idag och lite moln. Har suttit lite ute på min träsoffa, och mer ska det nog bli. Har haft en del telsamtal att klara av idag, har grunnat lite på en kostnad som företaget tar som hyr ut bil, samma företag som ska reparera bilen och som gjorde vid den sist när jag hade inbrott. Dom vill att man ska ta en försäkring på 70 kr/dygn för att slippa ifrån en självrisk på 22 000 kr om det händer något med hyrbilen, en kostnad jag inte riktigt får att gå ihop, jag har 75% ersättning från försäkringsbolaget, ska alltså stå för 25% själv för hela hyrbilskostnaden, men på t ex 10 dagars hyrbil skulle jag få en extra kostnad på 700 kr som jag får stå för själv, det blev så himla dyrt sist jag hyrde bil. MEN, det är alltså fel, dom lurar på mej en försäkring som är helt onödig, ev självrisk på hyrbilen står försäkringsbolaget för. Och det VET dom om på hyrbilsfirman, men tjänar såklart bra på att lura sina kunder så här. Jag har hyrt bil på annat ställe, och har ringt och berättat det för hyrbilsfirman och talat om vad jag anser om deras beteende. Nu får jag vänta lite på att få reda på om min bil går att reparera, kan få ha hyrbil upp till 14 dagar men det känns lite för länge om jag måste skaffa en annan bil.

No comments: