Monday, February 04, 2013


Det här med att ordna alla papper och intyg som som ska iväg till a-kassan är verkligen inte något man gör en eftermiddag. Jo, jag kan göra det, kontakta alla berörda osv... men att få dom man kontaktar att i sin tur göra det man ber om är verkligen inte det lättaste. Någonstans säger det mycket om en arbetsplats när man inte lyckas ordna fram sånt här fort. Det är snart tre veckor sen jag kontaktade en av mina arbetsgivare och det har inte hänt nånting, när jag efter lite mailkontakt ringde till personen tyckte han jag var otrevlig för att jag bad om att snarast få intyget..!!? Men hallå, är man på rätt plats om man tycker någon är otrevlig för att man behöver få ett intyg skickat som man bad om för tre veckor sen?? Man är redan liten och ledsen i denna situationen, ska man sen behöva strida för att få det som dom är skyldiga till enligt lag att skicka? Jag bara suckar. Det behöver verkligen hända något roligt och positivt snart, jag är så less på hela situationen.

No comments: