Tuesday, February 12, 2013


Ringde till Telia för att avsluta min bredbandstelefoni. Tycker det har krånglat mycket, flera perioder har jag varit utan telefon, nu sist kom dom fram till att jag skulle byta mitt modem men jag har faktiskt inte kommit mig för att göra det, modemet funkar bra när jag surfar, det är alltså när jag ska använda telefonen som det inte funkar, så nu bestämde jag mig för att jag inte behöver någon fast telefon. Men det var inte det lättaste att avsluta det, tjejen på Telia frågade flera gånger om jag VERKLIGEN skulle avsluta, det blir ju dyrare bredband om jag inte har telefonen, men när jag började fråga var det bara 38 kr/månaden och då får jag ju inga telefonräkningar, även om dom inte varit höga så är där ju ändå en del fasta avgifter jag betalar för. Men hon tyckte ÄNDÅ att jag skulle behålla telefonen, jag behövde ju inte använda den.... och då förstår jag inte meningen med att behålla den? Så det måste alltså vara så att Telia ändå tjänar på att jag har kvar min telefon trots att jag inte använder den så efter att jag ihärdigt hållt fast vid att jag VILL avsluta mitt fasta abonnemang så fick jag faktiskt göra det, men det tar tre månader innan jag kan göra det.

2 comments:

Fullblodsekologen said...

Men ahhhhhhhhhh vilka underbara kissekatter!!!!!!!!! Hör den lilla krabaten på bordet också till hushållet? Ha det fint/Annelie

ime said...

Nej, den katten tillhör inte hushållet, men Zelda i det tidigare inlägget är min egen!