Tuesday, February 05, 2013


Jag försöker hjälpa J att få ett intyg som jag sen kan skicka till honom i Japan, och det är tur att jag har tid, för det är många turer här. Han söker ett jobb i Japan och där vill man se ett intyg på att han har rätt att ta sin kandidatexamen nu i vår, tydligen vill man veta det i förväg och som jag har lagt ner jobb på att få någon att fixa detta. Började med att ringa receptionen på språk- och lärcentrum som efter lite dividerande skickar ett intyg på alla poäng han tagit, men det var inte det han behövde utan jag blev sen hänvisad till en person som jag fick tag i idag, som i sin tur hänvisade till hans japanskalärare som i sin tur hänvisade till en annan person som utfärdar kandidatexamen, alla är visserligen trevliga och berömmer honom som en av de bästa studenter dom haft... och tycker det är roligt att få prata med hans mamma... men nåt intyg har jag ännu inte lyckats få någon att skriva. Nu har jag försökt ringa men ej kommit fram utan skickat mail istället till studievägledaren och nu väntar jag på svar, dessutom måste det här skickas till Japan och det tar minst en vecka för det att komma fram. Hoppas det går vägen nu.

No comments: