Thursday, October 03, 2013

Bekväm slapp dag, baggyjeansen på och en kort promenad till bageriet för färska frallor. Nu springer jag upp och ner i tvättstugan.
Läste en blogg innan om ekorrhjulet många lever i, en evig stress med heltidsjobb, barn som ska köras hit och dit, husrenoveringar, perfekt garderob och kropp och många vänner att hålla kontakten med.... hur jobbigt och inrutat livet kan bli. Så några veckors semester på sommaren som måste vara perfekta och helst utlandsresor. Gud så skönt att man inte är i det ekorrhjulet och faktiskt aldrig har varit. Möjligtvis några enstaka år när jag var gift och levde så. Men nu lever jag ett annat liv. Ett liv som visserligen mycket går ut på att jobba men nu är jag för tillfället väldigt nöjd, jag får jobba med det jag allra helst vill, jag jobbar inte heltid, jag behöver inte slava för att passa in och husrenoveringar och en massa måsten för att allt ska se lyckat ut. Jag är nöjd med att bo i min lägenhet, har ett superbra läge och går till absoluta centrum på fem minuter. Jag hoppas visserligen få lite semester nästa sommar, men inget krav på att jag måste resa för att vara lyckad. Är så nöjd med en tripp till Stockholm t ex. Jag väljer själv. Min enda önskan, förutom att jag och mina nära får fortsätta vara friska, är att jag får fortsätta med det jag jobbar med nu.

No comments: