Sunday, October 13, 2013

Var en högtidlig, vacker och känslosam dag igår. Vi gav oss av i strålande höstsol, framme i Lund gick jag och J på St Jakobs Stenugnsbageri och tog en macka i underbar miljö. Sedan hade J några ärenden att göra och jag gick in i Domkyrkan, det är så fantastiskt att komma in där, underbar känsla, där pågick ett dop i en liten liten del av kyrkan. Satt sen i solen utanför, det var lä för det var ganska friska höstvindar. Sedan strålade vi samman i aulan i universitetet, E, J, S och jag. Vi var först av alla, jag ville ha en bra plats. Jättevacker byggnad och smyckad med blommor, vi blev underhållna av vacker musik innan högtidligheten började. Det var tal av professorer och studenter och alla som tog examen blev framkallade och fick sitt diplom och blev fotograferade. Efteråt bjöds det på bubbel och snittar. Sen var det ett tag tills vi skulle gå ut och äta så vi åkte hem till S:s lägenhet. På M.E.A.T blev det sen god mat och vi tog tåget hem senare. Det var känslosamt eftersom man förstod vilket enormt arbete alla lagt ner för att komma dithän, en kille höll dessutom ett väldigt bra tal om att våga gå sin egen väg. Det har verkligen J gjort, han hoppade av två utbildningar innan han hittade vad han verkligen ville göra. Just det här med att gå sin egen väg är något jag verkligen försöker leva efter och uppmana mina barn att göra, det är viktigt att hitta sin egen väg och inte följa en ström eller något som andra har bestämt.

No comments: