Monday, October 28, 2013

Vi som pendlar med tåg blev hemskickade från jobbet och tur var det för annars hade jag nog inte tagit mig hem ikväll p g a stormen. Kom med ett tåg som gick tjugo i fyra från Lund, fick stå hela vägen till Hässleholm och det gick sakta sakta, alldeles överfullt var tåget. Väl i Hässleholm gick en massa människor av, jag fick sittplats och andades ut när dom sa att tåget skulle gå till Kristianstad, men det ändrades för ett träd hade fallit på spåret, så ut från tåget och jag följde med strömmen av folk som gick mot bussarna och tack och lov hann jag med en lokalbuss men det tog mig nästan tre timmar att komma hem, normalt en resa på 50 minuter.
Köpenhamn är alltid trevligt, vi började med en fika på ett café och sen strosade vi lite i affärer. Jag köpte ett par skor på Illum, det stora fina varuhuset, sen promenerade vi mot Nyhavn och där mötte vi A!! Hon satt och åt med sitt sällskap och det var så märkligt att vi träffade varandra i detta folkmyller! Vi hittade också utiken &other stories, jättemysiga kläder, smycken och kosmetika. Jag köpte en svart klänning. Sen blev det vidare mot hotellet, vi var trötta och behövde vila fötterna. Rummet var stort och fint och servicen var verkligen förstklassig. På kvällen åt vi i Nyhavn. På söndagen åt vi supergod fantastisk frukost. Sen tog vi tåget till Humlebaek, vi skulle träffat på E på tåget men vi tog fel tåg så vi träffades på stationen i Humlebaek istället. Hon klev av och slängde serpentiner på mig... hade champagne, choklad och jordgubbar med sig som vi intog i en park. Jag har nämligen fyllt år, en födelsedag jag inte sett fram emot så jättemycket, men det blev en trevlig dag med dom jag tycker allra mest om i mitt liv. Vi promenerade sen till Louisana, det fina konstmuséet där det var lite olika utställningar att se, vi åt också där och sen drog vi tillbaka till Köpenhamn för att hämta upp våra väskor på hotellet. Jag fick ett jättefint armband av J och S, ett från Marc Jacobs med en liten svala på. Det blev lite känslosamt för det var som minne från min lilla kattSvala som dog i somras. Fick också ett fint halsband av A och K, en ängel och en text: "Änglar finns och du är en".
Imorgon är jag tack och lov ledig och slipper allt kaos som det säkerligen är efter stormen.
Bilderna är en julgran från Illum (danskarna är ute i god tid) och en bild på mig och S.

2 comments:

Anonymous said...

Varmt Grattis i efterskott!
Marie

ime said...

Tack så jättemycket!