Saturday, September 03, 2016

Lördag

Usch vilken dag jag haft. Skulle börja kl 12 men när jag kom till jobbet var butiken inte öppnad! Man får ju hjärtat i halsgropen, hinner tänka ifall något hänt den som skulle öppna eller är det jag som tagit fel och kommer för sent? Men jag kollade på schemat och det var extrajobbaren som skulle öppna, jag ringde henne och hon sa att hon var säker på att hon skulle börja 12. Så det var ju bara att öppna direkt, jag var lite tidigare på jobbet eftersom jag tänkt äta först. Men det är ju INTE bra att butiken öppnas över en timme försent. Jag skickade ett sms till min chef och berättade, hon ringde sen och nu berättade jag även andra saker jag reagerat på. Det har hänt flera gånger att det första jag får göra när den här tjejen har stängt kvällen innan är att städa butiken, det har sett för j-igt ut, idag var det massor av kartonger kvar och det har varit rörigt och stökigt, det är inte sjysst att lämna det så. Det är en jättegullig tjej, men det funkar inte riktigt. Nu är det chefen som får ta i det. Jag tyckte lite synd om E när hon kom, det är ju jättetrist att det blev så, jag vet ju faktiskt inte heller, hon har kanske fått fel tider. Men det gjorde att det blev ingen bra dag. Jag tycker om att läsa lite mail och annat innan jag börjar, kanske hinna ta en kopp kaffe, nu fick jag bara slänga upp gallret och öppna direkt. Känner mig väldigt trött ikväll, både i huvud och kropp. Skulle jag få önska mig något hade en dag på spa varit en dröm, få lite massage eller ansiktsbehandling, bara få njuta och koppla av. Känner att jag skulle behöva få lite positiv energi.
Igårkväll var jag hos E, hon bjöd på sushi, hon fyller år på måndag. Sen åkte vi till Torsö och gick på stranden. Så underbart skönt att höra vågorna, dom som har hus där vet inte hur lyckliga dom kan vara.

2 comments:

znogge said...

Helt bra var det ju inte men ibland blir det fel eller så får man fel information.

Trevlig söndag!

ime said...

Problemet är att man får böta när man ligger i en galleria och inte har öppet.
Trevlig söndag till dig också!