Tuesday, September 06, 2016

Tisdag

I morse ringde mitt alarm klockan sex, det är en tid jag normalt aldrig går upp, jag sover mycket längre än så. Jag skulle följa med L till Växjö för att träffa de som har hand om eventförsäljning som jag ska syssla med. Det var trevligt, egentligen trevligast i bilen när vi pratade en massa minnen från vår tidningstid ihop, vi jobbade ju som mediesäljare i minst fem år samtidigt. Numera är L upplagechef och det är ju hon som ordnat detta jobbet till mig. Vi åt lunch på en Thai-restaurang och då var en annan tjej också med som jag jobbat med tidigare. Det har varit lika underbart väder idag, vi stannade på vägen hem och tog en mjukglass.
Fick en förfrågan om att jobba hela helgen på mitt ordinarie jobb, men nej, jag orkar helt enkelt inte. Det skulle bli ett femtondagarspass utan någon ledig dag om jag skulle göra det. Jag erbjöd mig att ta lördagen men det var tydligen hela helgen eller inget. Jag ser fram emot att vara ledig. Var ett tag sen jag hade en ledig helg.

No comments: