Wednesday, September 14, 2016

Onsdag

En del träd börjar likna de på bilden, men det är fortfarande högsommarvärme. Jag ska inte klaga, men det är lite svårt med hur man ska klä sig. Känns inte riktigt bra att gå omkring i sommarkläder, speciellt inte när man ska försöka sälja höstkläder.
Det är inte ofta jag känner avsky mot människor tack och lov. Men det finns en jag gör det mot. Jag har nog ett starkt rättvisepatos eller så är alla människor som jag. Men att bli orättvist beskylld för saker är inte roligt, jag kan inte låta det stå oemotsagt trots att jag vet att det slutar illa. Men jag tror alla känner så, blir man anklagad för något måste man få försvara sig och visa på hur absurd anklagelsen är. Det är så väldigt obehagligt. Det finns heller ingen gång jag önskar så starkt att jag kunde få berätta allt för någon som kanske finns hemma när jag kommer hem. Men igår dök i alla fall en liten söt M upp som jag kunde vräka ur mig till. Det har nog varit så i hela mitt liv, att jag vågat ta en fight. Men man får också smällar då. Men vad är alternativet?

No comments: