Sunday, September 18, 2016

Söndag

Idag har jag hälsat på moster R, 92 år. Hon var i toppform idag, alltså om jag bara blir hälften så glad som hon är när jag är gammal eller varför inte redan nu? Så hade jag varit väldigt tacksam. Hon är så skärpt. Förutom att berätta om saker hon och min mamma och deras bror var med om för sådär 80 år sedan så är hon ändå med i vad som händer idag. När jag säger det till henne, att inte många som är över 90 år är så pigga som hon är så säger hon att det är tack vare sin nyfikenhet. Och jag känner igen det, jag är också nyfiken på vad som händer och sker i samhället, vill också hänga med och kunna diskutera många saker. Jag tycker det är så tråkigt med människor som är så självcentrerade så dom bara kan prata om det som händer i deras egen lilla värld. Ja moster R är verkligen ett vitaminpiller.

2 comments:

znoggge said...

Tänk så fantastiskt att kunna få åldras så! Tyvärr på tok för få förunnat. Men desto större glädje när det blir så!

Kram och ha en bra start på veckan!

ime said...

Önskar dig också en bra start på veckan!
Kram