Saturday, September 17, 2016

Lördag

Har haft två roliga dagar när jag varit ute och försökt ragga prenumeranter. Igår på en mindre ort, alla människor var så trevliga och jag sålde bra. Idag var jag på en skördemarknad här i stan, det har varit så härligt väder och jag har varit ute mellan 9 och 15. Känns i kroppen nu när jag kommer hem. Tiden bara försvann. Det är alltid så härligt med såna här tillställningar, det är massor av nyskördat som säljs, jag åt en god sillmacka. Sen har jag träffat en massa människor jag känner, såna som jag inte sett på hur många år som helst. Och så gott som alla har varit väldigt trevliga idag med, man får alltid räkna med att bli utskälld, tidningen berör. Men det får man ta. De flesta som är arga brukar ångra sig efteråt och flera har klappat om mig och sagt att det inte är mig dom är arga på. Hahahaha.... det förstår jag ju, jag är ju liksom ansiktet utåt, många tror man är journalist och man får stå till svars för allt.
Nu ska jag ha två lediga dagar, denna veckan har varit ganska tuff. Igårkväll var jag och E ute och åt sushi. Sen följde hon med hem, vi drack kaffe här och så höll hon katterna när jag klippte deras klor.

2 comments:

znogge said...

Grattis till ett gott utfört arbete. Viktigt dock att folk kan skilja på sak och person...

Kram och trevlig söndag!

ime said...

Tack 😊 ja jag går helst inte in i några långa diskussioner för det leder ofta ingen vart.
Kram