Tuesday, January 24, 2017

Tisdag

Blev tyvärr en tråkig avslutning på min Stockholmshelg. När jag skulle packa upp min väska igårförmiddag kan jag inte hitta min läsplatta. Jag satt i en kupé med fem andra personer, man sitter ganska tätt där och jag satt och läste i den från och till hela resan. Jag hade den i min stora väska vid mina fötter. Enda gången jag lämnade kupén var kanske en halvtimme innan vi var framme och då var jag på toaletten några minuter. Sen kollade jag inte min väska utan stängde bara till den och tog på mig jackan. Jag har letat som en tok, men den finns verkligen inte med mig hem. Det är helt obegripligt. Någon måste ha tagit den ur min väska de minuterna jag lämnade kupén, någon av de fem som satt med mig. Hur vågar man göra något sådant inför alla de andra?? Jag kan verkligen inte förstå. Jag har såklart kontaktat tåget, dom har inte fått in någon läsplatta och det trodde jag väl inte heller. Funderar på om den kan ha halkat ur väskan, men det är inte troligt. Dessutom var den tidningens, ännu värre tycker jag. Fick ägna stora delar av gårdagen med att prata med olika människor om det här, en av mina chefer håller på att försöka komma in i iCloud, jag har ju inte varit där, har inte lyckats komma in med hjälp av lösenord jag fick av den som hade plattan innan. För där finns en app där man kan spåra var läsplattan finns. Han jag har kontakt med håller på med hjälp av it-avdelning att lösa det, jag måste polisanmäla när dom fått fram alla uppgifter. Jag har varit i kontakt med försäkringsbolaget men dom ersätter inte, då måste jag bli rånad, att någon tar den ifrån mig när jag håller i den. Det är så himla ledsamt. Skulle det bli så att man lyckas lokalisera den, då kan man få fram gatuadress där den finns så undrar jag om polisen är behjälplig. Jag har läst om en kille som blev av med sin iphone och fick fram var den var men polisen hjälpte inte honom. Har dom inte resurser att utreda mord så utreder dom väl inte en stöld.

No comments: