Friday, April 14, 2017

Fredag

Magnolian är på väg att blomma på vår innergård. Härligt. Men det är kallt. Det har regnat jättemycket några dagar också. Jag har varit sängliggande, förkyld, trött och hängig. Idag har jag varit och handlat lite, måste tvinga mig ut, jag ska ju jobba imorgon. Det ska nog gå, jag får ta ipren annars om det känns jobbigt. Hade förstås inte varit fel om någon hade jobbat några timmar mitt på dagen så jag var säker på att jag fått sitta ner och äta. Men det hjälper inte att jag föreslår det tyvärr. Jag vet att detta inte är tillåtet, att jobba så många timmar i sträck utan att veta om man får äta. Jag tycker inte om att vara i den situationen att jag accepterar det. Men jag vet faktiskt inte vad jag ska göra. Kontaktar jag facket blir det ett himla liv och jag kommer att få skit för det. Det är inte klokt, det är år 2017 och man accepterar det. Utvecklingen har verkligen gått bakåt, när jag jobbade på tidningen hade det aldrig gått, ingen hade accepterat det. Ja jag får försöka ta mig igenom dessa dagar.

2 comments:

znogge said...

Men så kan det ju inte få vara :-( Tycker absolut att du ska kontakta facket så det blir någon ändring på det. Även om vi är beroende av våra arbeten så måste villkoren vara drägliga.

Så vackert med magnolia. Hade gärna haft en i vår trädgård men verkar aldrig komma till skott...

Glad Påsk!

ime said...

Tyvärr slår det bara tillbaka på mig själv om jag går vidare med detta.
Önskar dig också en glad påsk!
Kram