Tuesday, April 25, 2017

Tisdag

Man ska inte planera så mycket för det blir aldrig så ändå. Men det gör inget, jag skulle ju inte jobbat vare sig igår eller idag, men fick ett sms av B, hennes pappa hade hamnat på sjukhus så hon skulle ta sig hem till Norge. Så igår tog jag stängning och idag ska jag in tre timmar för att färdigställa expot. Jag tycker det är roligt med expo, att göra om i butiken och fönsterna så det ser nytt och fräscht ut. Imorgon är jag ledig, är lite nervös för morgondagen för jag ska till veterinären med Zelda, hon ska dra ut två tänder. Jag är orolig att dom ska hitta mer för det här går inte på försäkringen. Jag har ju haft denna lilla grodan ända sen hon var 12 veckor. Jag och barnen hämtade hem henne 2007, då hade vi redan en chinchillaperser, Svea och det var så roligt att få hem en liten kattunge, den minsta och näpnaste lilla kattunge man kan tänka sig. Svea tyckte Zelda var obehaglig och gömde sig när hon kom hem. Zelda var så liten så hon gick rak under soffan.... hon var ju jättenyfiken på Svea men det var inte besvarat, hon fräste på henne. Men så småningom gick det över, när Zelda låg och sov kommer jag ihåg hur Svea gick fram och luktade på henne. Sen lekte dom ihop, fast Svea skulle liksom inte visa det, det var under hennes värdighet att leka med en kattunge. Svea dog vid 13 års ålder och vad jag saknade henne, underbara fina katt. Nu är Zelda tio, men jag vill ju ha henne länge till.

No comments: