Friday, April 28, 2017

Fredag

Var i Bromölla igår så jag gjorde en avstickare till Valje för att köpa lax innan jag åkte hem. Och där fick jag se massor av vitsippor för första gången i år. Blev nästan tårögd, vad jag saknar bokskogen och närheten till allt vackert från tiden jag bodde i Sölvesborg. Ibland blir jag lite nostalgisk när jag åker på det hållet, kan sakna huset och trädgården. Men jag brukar påminna mig själv om allt jobb det innebar, att jag har det bättre idag men det finns ändå lite saknad kvar. Jag tyckte om Sölvesborg. Träffade också en mamma till klasskompisar till både J och S. Hon hade läst om J i tidningen och hans japanäventyr. Roligt att bli uppdaterad om vad hennes barn sysslar med idag. Man hade ett annat liv när barnen gick i skolan och man hade kontakt med kompisars föräldrar. Idag vet man knappt vad dom sysslar med.
Ska jobba idag, lördag och söndag. Blir nog inte att jag tittar på någon brasa på söndag eftersom jag jobbar till efter fem. Jag och E har ju varit i Bäckaskogs slottspark några år.
Kämpar på med att få i Zelda smärtstillande, tänk att denna lilla 2,5 kg katt kan spjärna emot så. Hon ålar sig och kråmar sig så jag har fullt jobb med att hålla henne kvar, men jag ger mig inte.

2 comments:

znogge said...

Visst är det något speciellt med bokskogarnas skira grönska! Vi gav alltid våra katter tabletter i leverpastej vilket brukade fungera. Sedan har jag hört att man ska stryka dem över strupen för det gör att sväljreflexen aktiveras. Om det stämmer är jag inte helt säker på...

Kram och trevlig fredag!

ime said...

Det är tack och liv flytande jag ska ha i Zelda. När jag väl lyckas få in sprutan i hennes min så sväljer hon. Men problemet är att lyckas hålla i henne med en hand och samtidigt få henne att öppna munnen .... men skam den som ger sig.
Kram och detsamma till dig