Friday, June 28, 2019

Semestern fortsätter

Njuter väldigt av min semester. Lite ångestfyllt är det dock att en vecka redan har passerat. Börjar redan fundera på om jag ska ta en vecka i slutet av augusti med. Igår gjorde jag lite ärenden med bil, var bl a på mina föräldrars grav och vattnade. Idag åkte jag till det nya köpcentrat lite utanför stan, hade lite ärenden. Där är ju fint och fräscht. Träffade på fina A i väskbutiken, hon är numera chef i både den butiken och butiken i centrum. Hon var bästa tänkbara chef.
Läste vårt veckobrev från jobbet, fick mig ett gott skratt. Jag blev ju intervjuad om min roll i arbetsmiljörådet för några veckor sen, denna veckan var det den andra tjejens tur från min avdelning att svara på samma frågor och hennes svar var en ren kopia på mina svar, bara något ord utbytt annars var det exakt samma!! Eeeeh!? Kändes aningen märkligt, det var ju liksom personliga reflektioner från mig. Ja, bra att vi är överens i alla fall.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Vad härligt att du njuter så mycket av semestern men lite synd är det att du redan börjar känna lite ångest för att den tar slut för fort. Visst vore det skönt om man kunde släppa alla de tankarna och bara ha det härligt. Men så lätt är det inte, tyvärr.
Underligt att ni lämnade nästan identiska svar. Kanske har hon fått veta ungefär vad du svarade eller ni kanske t o m har pratat lite om frågorna. Eller så är det helt enkelt så att ni tycker väldigt lika :)
Kram

ime said...

Jag tror ändå att jag kommer att vara nöjd när det är dags att börja jobba, jag brukar aldrig ha tidig semester men det kommer ju att vara flera veckor kvar av somnaren då.
Min intervju publicerades för några veckor sen så nu när hon svarade måste hon ha haft mina svar framför sig, annars skulle det inte vara nästan ordagrant samma svar. Alltså det var verkligen samma ord och meningsbyggnad och allt, något enstaka ord utbytt bara. Jag hade nog skämts lite om jag inte hade kunnat hitta på egna svar.
Kram

Znogge said...

Det var onekligen lite märkligt att era svar var nästan identiska. Antingen är ni extremt samspelta eller också blev du en stor inspirationskälla ;-) Lite pinsamt hade jag tyckte det varit om jag inte hade haft något eget att komma med. Jag hade i alla fall sett till att formulera mig annorlunda.

Kram och ha en härlig lördag!

ime said...

Haha 😁 ja vem vet, jag kanske är en inspirationskälla! Ja lite egna svar tycker jag nog hon hade kunnat komma med.
Kram