Sunday, June 16, 2019

Söndag

Har jobbat sista helgen nu innan semestern, gick upp kl 4 idag och har inte lyckats vakna på hela dagen. Usch för att sitta och klippa med ögonen en hel dag. Kommer aldrig att vänja mig vid dessa morgonpass. Ser fram emot semestern och att få s.o.v.a. Imorgon är jag ledig. Gissa om jag ska ha sovmorgon. Kommer väl vakna vid halv 7 bara för det. Ska gå ut och äta imorgonkväll med tjejerna jag jobbade sist med i butiken minus butikschefen såklart. L hörde av sig, hon har hyrt en stuga i Åhus och ville ha besök men tyvärr jobbar jag bara kvällar. På midsommarafton ska jag till E och Torsö. Tänk att få vara där midsommarafton, underbart. Det blir en bra start på min semester. Känner mig rätt sliten faktiskt, de här olika passen sliter på kroppen. Tjejerna som är hälften så gamla som jag är uttröttade, så det är inte konstigt att jag också känner så.

4 comments:

Znogge said...

Så skönt att semestern närmar sig med tanke på hur du känner dig. Även om du skulle vakna tidigt i morgon så behöver du i alla fall inte gå upp och bara det är guldkant på dagen! Själv räknar jag med att vakna tidigt också men klockan ringer i alla fall inte 05:28!

Kram och god kväll!

ime said...

Nej precis, ibland har jag gått upp och ätit frukost och sen slumrat till lite efter det. Lyckos dig som redan gått på semester!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Ja, du behöver verkligen semester nu men det är lite synd att den ska användas till att vila upp dig från jobbet. Du verkar ha en del kul på gång och jag hoppas att vädret är snällt mot dig i midsommar. Hoppas du kan sova riktigt länge i morgon och även om du vaknar tidigt så behöver du inte gå upp genast :)
Kram

ime said...

Det är nog ganska vanligt att semestern används till att vila upp sig från jobbet. Man kan vila på olika sätt, att koppla bort allt genom att göra andra saker än man brukar.
Jag ska försöka att inte gå upp även om jag vaknar tidigt imorgon ☺
Kram