Wednesday, June 19, 2019

Trevlig kväll

Vi hade en riktigt trevlig kväll i måndags när vi fyra som jobbade sist ihop i butiken träffades. Och vilken kväll! Vi satt ute i solen och åt och drack gott och det var helt fullt på uteserveringen. Riktigt mysigt i vår lilla stad. Jag åt pasta med fläskfilé och drack rosé till, ett glas prosecco hann jag också med. Det var såklart roligt att bli uppdaterad på hur alla har det, det är bara en som är kvar i butiken och hon är less på det. Det har varit flera chefsbyten och byte av personal. Jag är så tacksam att ha gått vidare.
Nu har jag två arbetspass kvar, så skönt det är att ha tidig semester och vädret är ju jättefint. Hoppas det håller i sig.

4 comments:

Znogge said...

Vilken härlig kväll tillsammans med gamla kollegor. Roligt att ni håller kontakten fortfarande. Vilken tur att du gick vidare för det hade nog aldrig blivit någon förändring på den arbetsplatsen. '

Kram

ime said...

Ja det är roligt att träffas. Nej någon förändring blir det aldrig där och hela branschen går igenom ett stålbad.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Vad roligt att ni fortfarande håller kontakten och träffas ibland :) En varm, skön kväll på en uteservering med goda vänner låter väldigt trevligt. Skönt att höra att du är glad för att du bytte arbetsgivare.
Kram

ime said...

Ja det var en jättehärlig kväll.
Har inte ångrat en dag att jag bytte arbetsgivare. Och det känns skönt!
Kram