Sunday, December 11, 2022

Bok 51

 


Stjärnor utan svindel av Louise Boije af Gennäs

Jag trodde jag hade läst denna boken som kom ut för 25 år sen, men det har jag tydligen inte. Jag har läst många andra böcker av författaren som varit väldigt fängslande. Denna bok handlar om en kvinna som är gift och bor med man och två hundar i en villa i Stocksund. Hon lever ett bra liv med spännande jobb och många vänner i överklassen. En dag möter hon Kaja , en lesbisk radikalfeminist och vänsteraktivist. Livet blir inte detsamma efter det. En historia som är verklighetsbaserad och mycket läsvärd. Det har kommit en fristående uppföljare detta år som heter Stjärnfall. 

Denna bok får fem stjärnor av fem möjliga av mig.

2 comments:

Znogge said...

Jag har läst en hel del av hennes böcker men denna tror jag faktiskt att jag har missat så tack för tipset.

Önskar en fin tredje advent!

ime said...

Då tycker jag absolut att du ska ta dig an denna!
Önskar dig detsamma!
Kram