Thursday, December 15, 2022

Intensiva dagar


 Oj vad vi har det intensivt på jobbet, många är sjuka. Administratören är sjuk så jag har åkt på att göra dom arbetsuppgifterna och får ta mig till kontoret varje dag. Det är jättemycket att göra och jag känner mig stressad. Igår hade jag dessutom medarbetarsamtal. Det gick bra, jag får mycket beröm av min chef, jag gillar henne också. Vi har ett bra samtal, man kan vara öppen med allt. Igår hade vi lite julmingel efter jobbet. Vi fikade lite och bytte julklappar. Jag fick dom två söta skålarna på bilden.

I morse lyckades jag försova mig, det är ju så skämmigt. Min mobil hade laddat ur. Sen var det tågstrul - igen, så jag blev extra sen. Bara en dag kvar på denna veckan. Får försöka vila i helgen, nästa vecka blir också jätteintensiv.

4 comments:

znogge said...

Oj, så intensiva dagar du har på ditt jobb. Inte blir det bättre av att många är sjuka. Fint att du kan rycka in men kanske blir det ett stressmoment för dig? Så fint att din chef är så nöjd med dig men något annat hade jag verkligen inte väntat mig. Sedan är det viktigt och roligt att få bekräftelse på det. Hoppas att den kommande helgen bjuder på vila och återhämtning.

Så fina skålar du fick!

Önskar en god och avkopplande kväll nu.

Kram

ime said...

På ett sätt är det skönt att variera sina arbetsuppgifter men det är väldigt mycket att hinna med i administratörsrollen och man är ensam om arbetsuppgifterna.
Tack vad snällt du skrev 😊 jag har faktiskt gillat denna chefen från början och hon är bra på att bekräfta och visa uppskattning.
Önskar dig detsamma!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Även om det är intensivt så kan du inte göra mer än det du hinner med och du måste tänka lite på dig själv och hur du mår. Men det är inte lätt att hålla lagom tempo när det är så mycket att göra och det är klart att det känns ännu mer intensivt när du dessutom måste ta dig in till kontoret varje dag plus att du försov dig. Hoppas du klarar dig från smittan. Skönt att du har så bra relation till din chef och att ni har givande samtal.
Kul med julklappsbyte och dina skålar var väldigt söta :D
Kram

ime said...

Jag har svårt för att hålla en lagom takt när arbetsuppgifterna hopar sig, jag mår ju inte bra av det även om jag försöker ta det lugnt. Jag gör bl a administrativt arbete åt färdtjänsthandläggare och skrev ett meddelande till dom att jag haft väldigt mycket hela veckan och att dom får vara beredda på att det kan ha blivit en del fel. Jag fick så fina ord tillbaka, jag blev så glad.
Ja visst var skålarna fina! Jag har inte så mycket julporslin så det var en bra julklapp.
Kram