Thursday, December 22, 2022

God jul!


 Usch vilka jobbiga dagar jag haft på jobbet, det har varit en helt orimlig arbetsbörda. Jag har fått lite hjälp av en kvinna som haft denna tjänsten tidigare. Det har jag såklart varit tacksam över. Hon har berättat att i den gruppen hon jobbar nu i är dom inte riktigt sjyssta mot henne och samtidigt har hon framfört andra mindre trevliga saker till mig. Jag blir så trött på att det alltid ska vara så mycket tjafs och skitsnack på en arbetsplats. Kan inte alla bara hålla tyst och vara sjyssta mot varandra istället. Är det så här på alla ställen? Nu har jag en arbetsdag kvar på kontoret innan tre dagars ledighet. Hade väldigt gärna varit mer ledig men nu är det som det är. Får försöka koppla av i helgen, äta gott och umgås med J och se fram emot sista helgen i januari då jag åker till Stockholm. Hoppas alla håller sig friska.

God Jul!

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Fy, vad trist att det ska vara både en så stor arbetsbörda och dessutom mycket som ger en dålig stämning. Jag vet inte hur vanligt det är. Jag har haft tur och sluppit ha så när jag har arbetat på olika sorters kontor men kanske är det just bara tur och inte som vanligt.
Hoppas du får en fin jul och hinner stressa ner lite.
God jul och en varm kram till dig <3

ime said...

Det har varit en del tjafs på andra arbetsplatser jag också varit på, den här butikschefen jag hade innan var ju en katastrof. Men här är det mer dom olika medarbetarna som inte är sjyssta.
Hoppas du också får en fin jul!
Kram

znogge said...

Så jobbigt med en så stor arbetsbörda men gott att du fick lite hjälp i alla fall. Det är inte roligt med skitsnack på en arbetsplats för precis som du säger hade det varit mycket trevligare om alla var justa mot varandra. Hur svårt kan det vara tänker jag? Själv har jag nog varit ganska så förskonad från den biten vilket känns väldigt bra.
Förstår att du gärna hade varit ledig men du har i alla fall en trevlig tur till Stockholm att se fram emot.

Önskar dig en riktigt God Jul nu!

Kram

ime said...

Det gäller att försöka hålla sig utanför skitsnacket, men det är inte alltid så lätt. Jag försöker också att inte föra vidare saker, det är inte bra. Försöker hålla mig från dramaqueens.
Ja jag kan se fram emot några lediga dagar och besök i Stockholm om en månad.
Tack detsamma 😊
Kram