Thursday, December 29, 2022

Bok 54

 


Där framtidens fötter vandrar av Mattias Edvardsson 

Charlies pappa dör,  allt han äger ryms i en plastsäck. Man får följa när Charlie blickar tillbaka på sin barndom i 80-talets Malmö. Samtidigt försöker Charlie hitta orsakerna till sin pappas liv i slutet genom vänner till pappan. En både varm och sorglig bok.  Man lider med den lille pojken vars liv inte heller blir helt lätt.

Denna bok får fyra stjärnor av fem möjliga av mig.

Nu blir det inte fler bokrecensioner. Min tanke var att se hur många böcker jag läser under ett år. Någon bok har jag inte rescenserat,  några böcker har jag lagt ifrån mig. Men man kan säga att jag läser i snitt ca en bok i veckan. Så det får väl räknas som mitt största fritidsintresse.

2 comments:

Znogge said...

Tack för tipset om denna bok. Den verkar läsvärd och intressant. Ska kolla om den finns på vårt bibliotek. Boktips tycker jag alltid är uppskattade så jag borde nog bli bättre på det själv...

Kram och god torsdag!

ime said...

Ja jag tänker att den kan vara rolig eftersom den också är ifrån dina trakter.
Kram och detsamma till dig!