Tuesday, December 27, 2022

God fortsättning


 

Här var det en lugn julafton för mig och J. Vi åt god mat, saffranscheesecake, ris a la malta och bytte julklappar. Familjen i Stockholm får sina julklappar när jag kommer upp om en månad men Dante fick en julklapp från mig som S fixat. Jag gav J en elvisp och ett presentkort, jag fick choklad och de fina örhängena på bild från både honom och S. De är ifrån Mila silver som jag fick ett armband ifrån förra julen.

Jag kände mig väldigt trött på julafton, tänkte först att det varit så väldigt mycket på jobbet men på juldagen började känna mig sjuk. Förkyld och värk i kroppen. Juldagen och annandagen har jag i princip sovit bort. Är hemma idag tisdag från jobbet, jag är sängliggande och orkar inte mycket. Känner mig lite bättre idag men blir hemma minst imorgon också. Det är många som är sjuka nu. Trist men bara gilla läget och ta det lugnt tills man är på benen igen.

4 comments:

Znogge said...

Vilken otur att du blivit krasslig men det verkar gå väldigt mycket nu. Många planer som har fått ändras under julen.
Så fina örhängen så det var en bra klapp du fick får jag säga. Perfekt med ett matchande armband dessutom.
Hoppas du känner dig bättre snart.

Kram och krya på!

ibod11 - Ingrid said...

Du och J verkar ha haft en mysig jul tillsammans innan du började känna dig krasslig. Vad synd att du skulle bli sjuk men just nu är det inte många som klarar sig undan någon av alla virusvarianter som härjar. Jag hör till de som lyckats undkomma och så hoppas jag det fortsätter. Hoppas det inte blir långvarigt men jag hoppas också att du känner att du kan stanna hemma tills krafterna är tillbaka. Krya på dig!
Kram

ime said...

Znogge: ja tråkigt att bli sjuk, men som du säger, det går väldigt mycket nu. Känner mig ändå lite bättre idag.
Ja visst är örhängena fina.
Kram

ime said...

Ingrid: det är väldigt många sjukor som härjar så det var nog ofrånkomligt att drabbas. Jag kommer inte att börja jobba förrän jag känner mig tillräckligt bra igen. Tack.
Kram