Sunday, December 03, 2023

1a advent

 




Det är verkligen ovanligt att vi har så här mycket snö i Skåne första advent. Dessutom sol och blå himmel. Jag var uppe på stan, det är julmarknad och det var riktigt mysigt. Ett luciatåg sjöng på en scen, ett hästekipage körde förbi, gott om folk också.

Förra veckan bävade jag lite för fyra dagar på kontoret men det gick bra. Denna veckan har jag planerat för tre, imorgon och på fredag ska jag ha planeringsansvar, det är ju vårt nya sätt att jobba på. När jag tittar i almanackan kan jag inte fatta att det är tre veckor till julafton, var tar tiden vägen??

6 comments:

Znogge said...

Ljusstaken är verkligen fin och vi har en likadan men så fina ljus som du har har vi inte. Här blev det vanliga röda men det fungerar det med. Visst är det ovanligt med så pass mycket snö i Skåne och dessutom så pass tidigt. Dock lär det bli mildare snart vilket är lite synd.

Då hoppas jag att ert nya sätt att arbeta ska vara en positiv förändring som ger en förbättrad arbetssituation.

Önskar en fin adventskväll nu!

Kram

ibod11 - Ingrid said...

Vilken fin adventssljustake. Superfint också med all snö som lyser upp advent hos dig. Vad mysigt med julmarknad med luciaframträdande och hästskjutsar :D
Det låter bra att det fungerade så pass bra med många dagar på kontoret. Kanske är det nya arbetssättet lite bättre. Tiden går verkligen fort men de här tre veckorna fram till jul får gärna ta lite tid på sig :D
Glad första advent.
Kram

ime said...

Znogge: jag köpte ljusen på Designtorget, dom är verkligen annorlunda.
Jag såg också att det skulle bli plusgrader i veckan, håller med om att det är lite synd.
Kram och detsamma till dig!

ime said...

Ingrid: tack! Väldigt ovanligt hos oss med all denna snö och minusgrader. Det passade verkligen in på julmarknaden.
December är mysigt så det får gärna gå lite sakta!
Glad advent till dig också!
Kram

Ulrika said...

Vad mysigt det ser ut, vi har också snö men jag bor lite högre upp i mellansverige. Är det bara tre veckor kvar, helt otroligt! /Ulrika

ime said...

Ja det är jättemysigt men nu ser det ut att bli plusgrader så snön försvinner nog.
Helt sjukt vad nära jul det är!