Friday, December 22, 2023

God jul



 Har ni sett vad gulligt? Dante har skrivit ett julkort till mormor. Han är så duktig.

Igår  - en djup suck, har jobbat klart inför julhelgen. Så skönt. På jobbet är vi alla trötta och slitna. Nu fem dagars ledigt. Har precis varit och handlat, trodde att det kanske skulle vara lugnt när jag åkte dit vid 10, men hur kunde jag tro det? Det var fullsmockat av människor. Ute stormar det, det har nog kommit lite snö i natt men den har försvunnit igen.  Har varit och hämtat en julklapp på posten, köpt det sista på stan och nu hoppas jag slippa ge mig ut mer. Hämtade tröjan på bilden som jag lyckades klicka hem till 40% rabatt när jag hade förtur på rean på Other stories, så fin, blandning mellan ull och alpacka. Nu är den slutsåld.

Önskar er alla en skön avkopplande julhelg!

4 comments:

znogge said...

Vilken fin julhälsning från Dante och så duktigt av honom <3
Så skönt att du har jobbar klart nu och att fem lediga dagar väntar. Det är du verkligen värd!
Så jättefin tröjan är och grattis till att du kunde köpa den till rabatterat pris. Den kommer du att få glädje av.

Önskar en god fredag nu!

Kram

ime said...

Ja det ska bli skönt med ledighet.
Jag har spanat in tröjan tidigare och slog till när det blev rea, det var det fler som gjorde!
Kram

Ingrid said...

Jag förstår att du blev både väldigt glad och lite rörd när Dantes julkort kom. Jag blir nästan lite rörd jag också och tänker tillbaka på alla små brev och annat som kom när barnen var små :D
Härligt att du har lite julledigt och att du kan se fram emot en skön jul.
God jul!
Kram

ime said...

Ja det är så otroligt gulligt att se dom små spretiga bokstäverna. S har övat med honom så han har kunnat läsa ett bra tag och skriver så fint. Jag fick ett vykort från Italien i somras där han författat texten.
Jag ska försöka njuta av dom här lediga dagarna.
Kram