Monday, December 25, 2023

God fortsättning


 Jag och J hade en lugn och skön julafton. Vi åt vörtbröd med skinka till lunch och senare lite mer julmat. Jag brukar baka en saffranscheesecake så det fikade vi på också. Jag fick ett par fina örhängen i julklapp som jag önskade mig, de hängande korsen på bilden. Jag fick ett presentkort av S så jag ska köpa mig nåt mer i smyckesväg. Dante firade med kusiner och hade haft det jättebra med besök av tomten såklart.

Idag åkte vi till min föräldragrav, jag skulle tända ett ljus men det var helt omöjligt, det stormar så mycket ute. Riktigt tråkväder. J har skrivit på sin uppsats en del, jag har läst den. Inte för att jag har några åsikter om innehållet utan mer för att kolla något typ stavfel eller liknande. Idag har jag gjort ris a la malta, vi orkade inte det igår. Det har väl varit våra julbestyr i kort sammanfattning.

4 comments:

znogge said...

Vilka fina örhängen du fick och ett presentkort är inte fel det heller. Det lät som en väldigt behaglig afton över lag.

Kram och god fortsättning!

ime said...

Ja visst är dom fina. En lugn och avkopplande julhelg so far.
Kram och detsamma!

ibod11 - Ingrid said...

Låter som en väldigt fin jul :D Jättefina örhängen och presentkort är bland det bästa man kan få. Många säger att de är tråkiga att ge bort men jag har alltid blivit glad. Nästan som att få en present två gånger. Först presentkortet och sedan att själv få välja ut något man vill ha.
God fortsättning!
Kram

ime said...

Tack, visst är örhängena fina. Jag tycker precis som du, presentkort är en jättebra present!
God fortsättning!
Kram