Thursday, December 28, 2023

Torsdag

 Då har jag jobbat två dagar, det blev hemifrån för jag känner mig förkyld. Ända sen pandemin får jag sån värk i kroppen när jag blir förkyld. Jag är så tacksam att jag slipper ge mig av utan kan sitta hemma och jobba. Nu har jag fyra dagars ledighet, så skönt. Fyra sovmorgnar. Får se hur jag känner mig, jag och E pratade om vi skulle gå och se Hammarskjöld, filmen där Mikael Persbrandt spelar Dag Hammarskjöld. Annars får vi ta det näata helg kanske. Jag har ingen plan för nyår, vill helst vara hemma med Tilda.

4 comments:

znogge said...

Så skönt för dig att kunna jobba hemifrån nu när du känner dig krasslig igen. Skönt dessutom med några lediga dagar nu. Vi lämnar inte Miss T hemma själv på nyår så i år får hon följa med oss.

Önskar en god torsdagskväll nu!

Kram

ime said...

Ja det är bra att kunna jobba hemifrån. Det var väl det enda som var bra med pandemin, att det blev möjligt.
Skönt att kunna vara med sitt djur på nyår.
Kram och detsamma till dig!

ibod11 - Ingrid said...

Underligt att dina förkylningar har börjat ge dig värk sedan du var sjuk i covid. Men det går så många konstiga infektionsvarianter nu så man vet inte riktigt vad man har. Jag skulle nog inte fatta om en infektion gav mig värk utan bara tro att nu ökade värken på en del :D
Ta nu vara på de lediga dagarna och försök att bara vara snäll mot dig själv. Jag tycker att det ska bli skönt att fira på egen hand, dvs inte fira alls och kanske inte hålla mig uppe till 12 :D
Kram

ime said...

Ja det går mycket infektioner så man vet inte riktigt vad man drabbas av.
Kan nog bli något liknande för min del när det blir nyårsafton 😊
Kram