Saturday, December 09, 2023

Lördag

 




Idag blev det en tur till Sölvesborg,  jag och E möttes på Ritz. De går verkligen all in när det gäller att julpynta. Granen med ett flygplan som flyger runt är en favorit. Vi kom på att det var ända sen i slutet av september vi var där senast, då satt vi ute. Sen gick vi lite i staden, jag skulle hitta en present till M, min väninna som bor i Nya Zeeland och som fyllde 60 en månad efter mig. Hittade inget i Sölvesborg, det blev bara ljus till mig och några hyacinter. Jag gick lite på stan hemma också, det var så mycket folk, det var någon barnaktivitet på torget så man kom knappt fram. Här hittade jag ett armband som jag ska skicka till M. Köpte mer ljus (det går åt väldigt mycket) och hämtade en kroppsolja från Weleda som jag klickade hem på Black friday, men det har dröjt innan den kom fram. J har varit hos mig, han har nu åkt vidare till vänner. En av hans vänner är ordförande i Rotary i Olofström och på måndag ska J hålla föredrag om sina år i Japan och visa bilder.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Mysigt med så mycket julpynt nu när det närmar sig jul. Jag gissar att de startade väldigt tidigt även i Sölvesborg och då kanske det inte kändes lika aktuellt. Men nu kan det vara hur mycket pynt som helst och det känns bara fint :D
Ljus går alltid åt så det var bra inköp och ett armband är en alldeles lagom stor present att skicka utomlands. Din väninna blir säkert glad för det.
Kul att J får berätta om och visa bilder från sin Japanvistelse. Längtar han aldrig tillbaka dit?
Kram

ime said...

Min väninna M är kvar i Sverige en månad till så jag skickar det till henne här.
J har också hållit föredrag om Japan för elever på universitetet som läser japanska, jo han längtar väldigt mycket tillbaka. Han planerar att åka dit om drygt ett när han är klar med studierna och hälsa på alla han känner där.
Kram

Znogge said...

Vilken bra lördag det blev och så mysigt med en tur till Sölvesborg. Ritz verkar vara mycket trevligt och det ser så mysigt ut. En god fika blev det också ser jag.
Ljus behöver man alltid och blommor också. Ett armband är ju en alldeles perfekt present om man ska skicka det tänker jag. Läser nu i kommentaren ovan att det ska bara skickas inom Sverige men praktiskt ändå.

Önskar en god lördagskväll nu!

Kram

ime said...

Ja Sölvesborg är alltid mysigt att åka till. Ni får ta husvagnen dit till sommaren!
Armband känns som en bra present och lätt att skicka.
Kram och detsamma till dig!