Saturday, December 30, 2023

Lördag

 



Kände av en förkylning i veckan så jag jobbade ju hemifrån onsdag-torsdag. På torsdagkvällen kände jag mig sämre och sen fick jag feber, var helt snurrig, huvudvärk och ont i hela kroppen. Sov bort hela fredagen. Jag var uppe och tog alvedon vid 10, nästa gång jag vaknade var klockan 16 och det var mörkt. Jag trodde jag fått influensa men idag känner jag mig bättre tack och lov. Kylskåpet är tomt men eftersom jag kände mig piggare, tog jag alvedon förebyggande, hyrde bil och åkte och handlade mat. Kändes lite darrigt men det gick. Köpte ett fång rosa rosor. Hämtade ett par örhängen till som jag köpte för presentkortet jag fick av stockholmsfamiljen. Nu ska jag vila och hoppas förkylningen och hostan jag har ger med sig.

Gott nytt år till er alla!

4 comments:

znogge said...

Men vilken otur med en ny bacill. Tyvärr går det väldigt mycket nu. Skönt att du kände dig lite bättre så att du kunde handla hem mat och kanske lite extra gott.
Ännu en vacker bukett rosor och det gjorde du helt rätt i att unna dig. Örhängena är så fina så det var ett bra val.

Önskar dig ett gott slut och ett gott nytt 2024!

Kram

ime said...

Ja det gick hyfsat fort över, jag var rädd för flera dagars feber och sängliggande.
Nu får det bli annat än julblommor, men det blev faktiskt två vita hyacinter också.
Visst var örhängena fina!
Kram och detsamma till dig!

ibod11 - Ingrid said...

Trist att det blev sämre igen men nu håller jag tummarna för att det ska fortsätta åt rätt håll. Jättefina örhängen och rosorna är såå vackra.
Gott nytt år!
Kram

ime said...

Ja nu tror jag att jag haft det värsta med feber och allt. Känner mig mycket bättre idag.
Tack, visst är både örhängena och rosorna fina!
Kram