Friday, December 15, 2023

Julig stämning

 




Man kan få en julig stämning utan tomtar och gran, tycker jag i alla fall. Jag har mest ljus och vackra blommor. Idag när jag hade sovmorgon så vaknade jag ändå tidigt. Gick upp och åt frukost. Sen har jag varit på stan, tog en second breakfast på Espresso house. Hämtade presenten jag beställt, köpte en Biotherm deo till 50% på Åhléns och två röda lackade Estrid och Erik-ljus. Föreslog till E att vi ska gå på en jazzkonsert på Kulturkvarteret imorgon, får se om hon nappar på det.

6 comments:

Znogge said...

Jag tycker blommor och ljus är det viktigaste men vi har gran och dessutom krubban som min pappa har gjort. Tomtar och annat blir det dock inte mycket av. Så fint du har gjort det hos dig!
Så trevligt med jazzkonsert. Då får vi se hur det blir.

Önskar en fin fredagskväll!

Kram

ibod11 - Ingrid said...

Visst kan det bli julstämning med blommor och ljus och allt beror ju på vad man har för vanor. Jag överdriver julen och trivs med det men om jag ska vara ärlig hade hälften i alla fall gett mycket julstämning. Om man inte brukar pynta mycket så är det just de där små förändringarna som ger stämningen och då är ju det helt rätt :D
Kram

ime said...

Znogge: hade jag bott kvar i huset hade jag nog också haft gran, tycker jag har för lite plats nu.
Tyvärr nappade inte E på mitt förslag på jazzkonsert.
Kram

ime said...

Ingrid: man får pynta precis hur man vill 😊 dina tomtar har jag sett och dom är jättefina. Jag har faktiskt en porslinstomte som är lika gammal som jag själv, min farfar köpte den till mig.
Kram

Hannas krypin said...

Tycker det är så fint att pynta med blommor. Det gör alltid min mamma nu för tiden när vi inte bor hemma.

ime said...

Ja när man inte har barn boende hemma kanske man gör som man själv vill! Mitt blomintresse har kommit med åren.