Saturday, September 03, 2011


De ringde från Ronneby tidigt i morse, det var visst problem där i eftermiddag. Dilemmat när man är timanställd som jag är att man känner att man måste ställa upp, även om det inte är min helg, sen känns det alltid som att man är elak mot den som ringer, en av mina kollegor där, om man säger nej, men ibland kan man bara inte, så är det. Men jag sa ja till att jobba från kl 14, dom ordnade sista timmen, så jag ska jobba till kl 18. Det betyder att jag kan åka hem, duscha och åka till L på fest utan att komma när allt är över, men det känns såklart inte helt bra att ringa henne och säga att jag kommer senare. Det blir inte bra hur man än vänder och vrider på det, men jag känner ändå att jag behöver ställa upp på spa:et när dom ber mej. Så då rök mina planer för denna lördagen.

2 comments:

Renée said...

Kommer ihåg när jag jobbade på timmar, jag tänkte likadant som du, att man kände sig tvungen att ställa upp... Kom dock ihåg att även du får säga NEJ ibland! KRAM och ha en trevlig kväll!

ime said...

Jovisst, du har rätt, men just det här jobbet är det roligaste jag vet...
Kram