Saturday, September 17, 2011


Lyckades sluta och få ta tåget tio i fem, annars hade jag fått vänta till kl sju, väldig skillnad på att vara hemma sex eller åtta, speciellt som jag skulle äta hemma. Imorgon hade jag tänkt äta i Älmhult, då är det ju ok att vänta en stund på tåget. Men det var rätt lugnt så jag passade på att flexa. Annars har det varit lite jobbigt att jobba, känner mej som sån nybörjare, men det gäller bara att ge sej på alla ärenden så kan jag väl så småningom det. En upprörd mamma ringde och pratade om att hon glömt något på barnens lekland... jag trodde en sekund att hon glömt ett barn (!!!) men det var tydligen barnet som glömt ett mjukisdjur, en apa. Så jag fick ringa varuhuset och kolla, så småningom så blev apan hittad, en kille berättade att apan hade en stickad tröja på sej, hahaha... vilka konstiga ärenden man har ibland, men jag ringde tillbaka och berättade det lyckliga slutet...
När jag kom hem ikväll så såg jag att en katt satt i fönstret i mitt vardagsrum, det såg så gulligt ut, ett litet vitt huvud, jag kunde inte avgöra om det var Svala eller Zelda.

No comments: