Sunday, September 11, 2011


Har varit riktigt huslig idag. Började med att städa hela lägenheten och torka golv i kök och badrum, sen har jag strykt en massa kläder, hängt undan sommarkläderna och skiftat lite i garderoben till lite mer höstigt. Varit och handlat. Lagat en ny rätt ikväll, fullkornsris som ska kokas i grönsaksbuljong, stekt champinjoner och kyckling, sen skulle man steka riset och lägga i paprika, zucchini och purjolök och låta det steka med, och sist skulle man toppa med champinjonerna och kycklingen och ha lite flingsalt på. Riktigt gott, blev väldigt mycket mat dock, får äta det imorgon också och ändå frysa in en del. Sist bakade jag en sockerkaka, men den lyckades jag inte med, nog första gången. Jag tror jag helt enkelt tog fel på tiden, tog ut den och tänkte att den är nog klar trots att den såg lite dallrig ut, men den var inte klar, jag fick äta den med sked.... Tar en kopp kaffe till och ska snart tappa upp ett hett bad.

No comments: