Saturday, April 24, 2021

Lördag

 Veckorna går så fort, nu är det helg igen.

Jag har fått ytterligare en medicin nu för blodtrycket, ska kolla det igen om fyra veckor. Hoppas känna mig piggare snart så jag kan återuppta mina morgonpromenader innan jag startar datorn. På tisdag är det planerat att jag ska till kontoret.

I torsdags släpptes bomben att det ska bli förändringar på vår avdelning. Vi har telefontid mellan  kl 9-15, övrig tid är administrationstid och så har vi möjlighet att flexa. Nu vill nya chefen ändra telefontiden till 8-20 och ta bort flexen. Som ett dråpslag. Vi har fått signaler om att telefontiden skulle utökas men från 15 till 20 känns lite drastiskt. Vi ska bli fler anställda. Målet är att det ska vara igång i september. Känns kanske lite kort om tid. Två stycken har sagt upp sig, den ena blir 64 snart och den andra har varit sjukskriven en tid.  För mig personligen blir detta en försämring, jag var glad att få bättre arbetstider och lugnare tillvaro. Då hade jag visserligen arbetstider mellan 6.15 fram till 22, jobbade även helger. Ja vi får se hur det går. Ingen i vår grupp är glad åt det här och jag tycker synd om dom som pendlar långt. Går man mot 60 är det inte heller önskvärt med såna här försämringar

4 comments:

Znogge said...

Jag kan förstå hur ni känner för det här var definitivt en rejäl försämring. Kan misstänka att det blir fler som rör på sig...
Hoppas din andra medicin får god effekt.
Husse behövde två eller tre men nu sköter sig trycket perfekt.

Kram och ha en bra lördag!

ime said...

Ja lyckan blev inte så långvarig för min del.
Ja jag hoppas trycket blir lite mer normalt, det är inte bra att gå med det här.
Kram och detsamma till dig

ibod11 - Ingrid said...

Jag hoppas att du har rätt dosering nu så att du märker skillnad och mår bra snart.
Men hur kan man bara komma och meddela en sådan stor ändring utan att ha förhandlingar först. Men kanske facket och arbetsgivaren har förhandlat och är överens och i så fall har facket inte gjort ett särskilt bra jobb. Det vore inte bra om du påverkas och börjar må sämre igen pga den här stressen.
Kram

ime said...

Nej detta är inte färdigförhandlat och beslutet är inte taget. Min erfarenhet säger dock att det blir som presenterats. Facket har inget att säga till om. Jag tror och hoppas att det inte kommer att påverka min hälsa.
Kram