Thursday, April 01, 2021

Skärtorsdag

 Då har  jag varit på kontoret tisdag-onsdag, det är väldigt lite folk på plats och jag kan konstatera att jag trivs allra bäst med att jobba hemifrån. Jag har blivit en riktig hemmakatt. Det är så skönt att slippa ge sig av med tåget och jag tror inte det bara handlar om corona, utan det är lugnt och skönt hemma. Att kunna sitta i sin kökssoffa med en spinnande katt jämte sig. Kan tänka mig om vi nu får fortsätta jobba hemifrån i sommar att det kommer att kännas behagligt när man jobbat klart att kunna gå ut på balkongen och njuta av solen där.

Nu är det fyra dagars ledighet, ska bli skönt att få sova ut. Ska åka ner till Lund på lördag och hälsa på J i hans lägenhet.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Då hoppas jag att du får fortsätta att jobba hemifrån, i alla fall delvis, även när pandemin är över. Om det fungerar bra nu så borde det gå att fortsätta så. Jättemysigt att ha en spinnande katt bredvid medan du jobbar :D Ha en riktigt skön och rolig dag tillsammans med J.
Kram

ime said...

Ja vi får väl se, har nog tyvärr inte så stora förhoppningar om att få jobba hemifrån när pandemin är över.
Tack ☺ ska bli roligt att få åka till Lund!
Kram

Znogge said...

Jag förstår dig! Bara eftermiddagarna jag jobbar hemifrån blir så effektiva men ändå mer avkopplande.
Så trevligt med ett besök i Lund.

Kram och Glad påsk!

ime said...

Ja det är mer avkopplande att jobba hemifrån.
Det ska bli trevligt att åka till Lund, var jättelängesen jag besökte den staden.
Kram och detsamma till dig