Thursday, July 13, 2006


Har precis kommit hem från frisören, jag och sonen J. Han klippte mycket... håret var väldigt långt, men nu tog han en rejäl bit och klippte upp det och det blev jättesnyggt, han ser äldre ut, det tyckte han själv också, för jag såg hur han sneglade mot spegeln hela tiden för att beundra sin nya frisyr. Jag ser ut som jag brukar, har fyllt i lite ljusa slingor och mörkat underhåret. Alltid roligt att åka hem till Pia, som klipper oss. Hon bor ända ute vid havet och det är så mysigt där. Hon bjuder alltid på kaffe och idag kom katten med och hälsade. Han brukar hoppa upp i knäet på mej och lägga sej tillrätta en stund medan matte klipper. Ibland får jag klia rotweilern också. Den är lika go den.
Dagarna segar sej fram, imorgon är sista dagen på denna veckan och sen är det bara en vecka kvar till semestern. Men den kommer garanterat att kännas som en månad. Jag har svårt att fylla dagarna, det är extremt tyst. Går ut på lunchen och kollar affärerna och längtar efter höstkläder. Inte efter hösten i sej... men jag är trött på sommarkläderna och sommarskorna nu, vill se lite nyheter och lite murriga färger istället för allt vitt och rosa. Längtar efter mina två helger i Stockholm i höst. Måste försöka lägga undan lite pengar så jag har lite att shoppa för där uppe.
Dagens outfit: Volangkjol från mq, blus från H&M.

No comments: