Thursday, July 20, 2006

Tänk.... 1 dag kvar att jobba. Eller vara på jobbet, för man kan inte säga att jag jobbar. Det är så tyst och lugnt så jag håller på att bli galen, tack och lov är det bara morgondagen kvar. Har städat och fejat ikväll för vårt besök till helgen från familjen i Jönköping. Ska bli roligt. Vi ska äta laxkotletter med färskpotatis stekta i ugn i olja med rosmarin och havssalt, och jordgubbspaj, thailändsk fläskfile en dag med ris och chokladpudding till efterrätt. Ska köpa vin och öl på lördag. Så god mat blir det i alla fall, och trevligt sällskap också. För vår del alltså.
Knappt man vågar säga det, men värmen börjar bli jobbig. Värst egentligen på kvällarna, jag svettas jättemycket och får lätt huvudvärk. Har en sån här vetebot som jag stoppar i frysen och lägger på mej när jag ska sova, men den tinar ju snabbt.
Snart övergår sommaren till den mest underbara tiden, sensommar. Det är så härligt för det blir en speciell doft i luften, kvällarna mörknar lite tidigare och det blir liksom ett vemod som jag gillar. Älskar stranden på sensommaren. Sen är hösten också en favorit, men det dröjer lite, inte så jättelänge faktiskt. En och en halv månad kanske... sen börjar det kännas.
Har sökt ett annat jobb, har inga större förhoppningar, är inte ens säker på att jag vill ha det om jag skulle få chans. Idag hade det ringt ett okänt mobilnummer hem, tänkte.... kanske är det någon därifrån... slog upp det på eniro... men nej, det var ingen jag kände till. Så lite hoppas jag i alla fall. Alltid kul att känna att man kanske är intressant.
Dagens outfit: Linnekjol från H&M, blus från Jackpot.

No comments: